Salute to our heroes

עושים כבוד ללוחמים פצועים | Honor the wounded warriors
***

אות לב הארגמן (Purple Heart) הוא עיטור צבאי אמריקאי המוענק בשמו של נשיא ארצות הברית לאנשי כוחות צבא ארה”ב אשר נפצעו או נהרגו בפעילות מבצעית, תוך כדי לחימה ובעת קרב, החל מה-5 באפריל 1917 ועד היום. אות לב הארגמן הוא אחד העיטורים הוותיקים ביותר המוענק כיום לסגל צבאי בארה”ב, יחד עם האותות הקודמים: תג ההצטיינות הצבאי ומדליון הנאמנות.

העיטור מעוצב כמדליה בצורת לב סגול עם שוליים מוזהבים בגודל של 35 מ”מ, כאשר במרכזו של הלב משובצת תמונתו של נשיא ארה”ב הראשון ג’ורג’ וושינגטון ומעליה מופיע סימן האצולה (מגן לבן המוטען בשני פסים אדומים ובשלושה כוכבים אדומים) בין שני ענפי עלים ירוקים. בצידה האחורי של המדליה חרוט המשפט For Military Merit (תרגום: בעבור זכות צבאית) ומוצמד למדליה סרט בצבע סגול עם שוליים לבנים.

שני לוחמים ותיקים מחזיקים כיום בשיא של 9 עיטורים על פציעות שונות: אירווין פרסר ואלברט אירלנד.

במדינת ישראל לא קיים אות כזה עבור לוחמי צה”ל שנפצעו בפעילויות מבצעיות ובמלחמות ישראל לדורותיהם, אך בבית האחים השייך לעמותת “אחים לחיים” ונמצא בכפר טרומן שבשפלת הארץ, שוכן לו ממוסגר ותלוי על קיר מרכזי, ביחד עם דגל ארה”ב ובמקום של כבוד, אות לב הארגמן עם מכתב הקדשה והערכה מלוחמים פצועים של צבא ארה”ב.

את האות קיבלה העמותה באחד המפגשים המרגשים שהתקיימו במסגרת משלחת אירוח של העמותה בבסיס האם בסיאטל. היום, מאז ומתמיד, כמו בכל יום, בכל שנה ובכל רגע ורגע, העם היהודי והעם האמריקאי מצדיעים לפטריוטים הגיבורים, אלו שנפצעו ואלו שנהרגו, על שנתנו מעל ומעבר לחובת השירות לטובת המולדת.

**

★ August 7, 2018 ★

“TODAY IS PURPLE HEART DAY.

THE MEDAL HONORS U.S.
SERVICE MEMBERS,

WHO HAVE BEEN WOUNDED
OR KILLED IN ACTION.

GEORGE WASHINGTON
ESTABLISHED THE ORIGINAL
AWARD IN 1782,

MAKING IT THE OLDEST
MILITARY STILL AWARDED.

STAFF SGT. ALBERT IRELAND
WAS AWARDED THE PURPLE
HEART NINE TIMES –
MORE THAN ANY OTHER MARINE.

HE WAS WOUNDED FIVE TIMES
DURING WWII.

AND FOUR TIMES
DURING THE KOREAN WAR.

DESPITE THOSE WOUNDS,
HE LIVED TO BE 79 YEARS OLD.

SEMPER FIELDS,
STAFF SGT. IRELAND.

AND THANK YOU ALL
PURPLE HEART RECIPENTS.

TODAY WE HONOR YOU.”


TO THE VIDEO

Credits: Donald J. Trump The White House Brothersforlife U.S. Marine Corps Wounded Warrior Project Dror for the Wounded Foundation Dror Wounded Friends of the IDF (FIDF) ארגון נכי צה”ל ארגון נכי צה”ל מחוז חיפה והצפון ארגון נכי צה”ל – מחוז תל אביב ארגון נכי צה”ל, מחוז תל אביב – שלוחת רעננה #PurpleHeartDay
https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/presidential-message-purple-heart-day/

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments